AbCs
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:42, 18 Kwi 2019 Temat postu: Udzielnie informacji ubezpieczycielowi |
|
|
Do urzędu wpłynął email ze skanem pisma w którym przedstawiciel ubezpieczyciela wnosi o udzielnie informacji czy osoba poszkodowana w wypadku była na dany dzień posiadaczem gospodarstwa rolnego i czy płaciła podatek rolny. Dokument nie zawiera podpisu elektronicznego, jedynie skan. Za podstawę prawną dla uzyskania danych wskazano art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 11.09.2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej o następującej treści: Sąd, prokuratura, Policja oraz inne organy i instytucje, na wniosek zakładu ubezpieczeń, w zakresie zadań przez ten zakład ubezpieczeń wykonywanych i w celu ich wykonania, w związku z wypadkiem lub zdarzeniem losowym będącym podstawą ustalania odpowiedzialności, udzielają informacji o stanie sprawy oraz udostępniają zebrane materiały, jeżeli są one niezbędne do ustalenia okoliczności tych wypadków i zdarzeń losowych oraz wysokości odszkodowania lub świadczenia.
W dziale VII Op nie znalazłem podstawy by udostępnić te dane. Jak postąpić w takiej sytuacji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|